Učiť sa cudzí jazyk je považované za dril a poriadnu námahu, na ktorú má nie každý vlohy. Tohto predsudku sa však treba vzdať čo najrýchlejšie. Mgr. Janka Súkeníková z jazykovej školy SARJA totiž hovorí, že každé dieťa má vlohy na jazyky. Iba treba naň ísť prirodzene. Hravo, so zábavou, tak ako sa učí svoju materinskú reč.
Učenie pomocou zvukov a posunkov
Jolly Phonics je názov jedinečného kurzu pre deti v poslednom roku materskej školy až po 5. ročník základnej školy. Kurz je akreditovaný MŠ SR. Jeho základom je hravá forma, ale zároveň vytvorenie čo najvernejších podmienok na nasávanie cudzieho jazyka prirodzenou formou. Deti sa učia inak ako dospelí a tomu je prispôsobený celý kurz. „Prostredníctvom jednoduchého zábavného príbehu sa deti sa postupne zoznamujú so všetkými zvukmi anglického jazyka ako aj s jedným alebo dvoma písmenami, ktoré tento zvuk tvoria. Každý zvuk sprevádza posunok, ktorý napomáha zábavnému učeniu. Deti s každým zvukom získavajú veľa nových slovíčok. Farebné a veselé príbehy a piesne pomáhajú deťom zapamätať si novú slovnú zásobu rovnako ako zvuky,“ hovorí o metodike vzdelávania Janka Súkeníková. V škole SARJA tak deti dosahujú nadpriemerne dobré výsledky a možno povedať, že jazyk sa im skutočne dostáva do krvi.
Pevné základy cudzieho jazyka
Základy sú vždy najdôležitejšie. Pre deti, ktoré sa začínajú učiť angličtinu ako svoj druhý jazyk, je učenie sa prostredníctvom Jolly Phonics veľmi užitočné, pretože môžu začať čítať a písať v rovnakom čase ako sa učia vyslovovať zreteľne zvuky, ktoré tvoria anglický jazyk. „Akonáhle sa dieťa začne učiť hlásky/zvuky, je schopné ich rozoznať v slovách. Následne sa ich naučí pospájať do slov. Po jednoduchých slovách začína čítať jednoduché príbehy. Postupne deti získavajú pevné základy v čítaní a písaní,“ vysvetľuje úspešnosť metódy Janka Súkeníková.
Čím skôr tým lepšie
V jazykovej škole SARJA vyšli v ústrety malým deťom, pretože vedia, že dať správne základy cudzieho jazyka čo najskôr, je pre život dieťaťa jedna z najlepších investícií. Čím sme starší, tým naše telo inak prijíma jazyk, ako v čase, keď sa deťom ešte prirodzene tvorí slovná zásoba. Prihlásiť dieťa na cudzí jazyk v skorom veku znamená, že už nikdy pre neho nebude španielskou dedinou, ale svetom hravého poznávania a dorozumievania sa.