AKTUÁLNE


Zaujímavé školy vo Zvolene, ktoré dieťa rozvíjajú komplexne

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Zaujímavé školy vo Zvolene, ktoré dieťa rozvíjajú komplexne

Marek


Škola nie je nočná mora. Minimálne tak to vnímajú deti, ktoré môžu v školách nielen nasávať vedomosti, ale všemožne rozvíjať svoje talenty. Škola už nie je postrachom, nie je len centrom vzdelania, ale aj zábavy a rozvíjania umení. Dnes sme pre vás priniesli pár zaujímavých príkladov škôl, kam deti vo Zvolene chodia s nadšením. Viac možnosti jednej školy Pink Harmony vo Zvolene nie je len obyčajná škola.  Súčasťou je konzervatórium, športové gymnázium, SUŠ scénického výtvarníctva aj Základná umelecká škola. Dá sa povedať, že tu má dieťa možnosť rozvíjať šport, telo, ducha aj nadanie na umenie. Aj takto by sa dal v modernom svete chápať pojem kalokagatia. Študenti sa môžu zapojiť aj do Divadla J.M. Pinku a jednoducho uplatniť všetky svoje talenty na jednom mieste. Navyše deti na krúžky rodič nemusí nikam voziť, všetko je na jednom mieste a pod jednou strechou. Aikido škola Združená stredná škola drevárska Zvolen je známa, že práve tu vyrastajú mladí bojovníci Aikida. Toto bojové umenie je vhodné pre každého. Pre chalanov aj baby, pre mladšie aj staršie deti. Je založené na filozofii obrany, spoznávaní vlastného ja a rozhodne nejde o bezduché bitky, ale hlboké spirituálne poznanie práce s telom, duchom a energiou boja. Aikido Klub Zvolen, ktorý pôsobí na škole sa zameriava na efektívnu obranu voči útoku. Nadväzujeme na učenie Nobuyoshiho Tamuru, nositeľa 8. danu už od roku 1975. Zo školy do profi ligy Basketbalový klub ZŠ Zvolen trénuje v telocvični na Alexandra Nográdyho 7 a pripravuje dievčatá už od základnej školy na to, aby raz mohli vstúpiť do skutočnej profesionálnej ligy. Vďaka vynikajúcim výsledkom predstavuje tento ženský basketbalový klub športovú stálicu na zvolenskej scéne. V seniorskej kategórii si hráčky už pravidelne merajú sily v 1. lige žien. A čo môže byť pre mladé dievča lepšou inšpiráciou, ako sa jedného dňa postaviť na palubovke zoči - voči tímu, ktorému kedysi fandili. Alebo ešte lepšie, stať sa jeho súčasťou. Veď  sezóne  2016/2017 totiž v 1. lige žien vybojoval Basketbalový klub ZŠ Zvolen titul a miestenku do najvyššej súťaže – extraligy žien. Školy plné umení Súkromná základná umelecká škola a Súkromné centrum voľného času Quo vadis vo Zvolene predstavujú priestor, kde majú deti možnosť rozvíjať lásku k umeniu v akejkoľvek podobe. Ponúkajú umelecké vzdelávanie detí v hudobnom, tanečnom, výtvarnom a literárno-dramatickom odbore a tiež štúdium pre dospelých. Pod hlavičkou školy vznikol a pracuje aj Detský folklórny súbor Rozmarínček z Pliešoviec. Práve tu môžu neskôr absolventi rozvíjať svoj talent už ako členovia. Tak isto v centre ponúkajú aktivity pre deti a mládež v štyroch hlavných oblastiach športovej, umeleckej, environmentálnej a spoločensko - vednej. Prečo čakať až do školy? Nielen škola, ale aj škôlka môže byť pre deti miestom, kde chodia rady. S touto myšlienkou sú budované aj školy Montessori a jednu z nich nájdeme aj vo Zvolene. Čo ponúka Súkromná materská škola Montessori vo Zvolene v porovnaní s inými? Hlavne inovatívne prostredie, v ktorom je dieťa podporované v prirodzenom záujme o objavovanie okolitého sveta. Súčasťou sveta škôlky sa stáva aj rozvoj  zmyslov, matematická a jazyková výchova, príroda a kultúra, hudobná a výtvarná výchova. Na rad prichádza aj oboznamovanie detí s anglickým jazykom, vzdelávanie vo vekovo zmiešanom kolektíve, či  partnerský a rešpektujúci prístup k dieťaťu. Čerešničkou na torte je napríklad príjemné a podnetné prostredie škôlky so záhradou. Hlavnou ideou je, že v škôlke Montessori deti neplačú, ale sa stávajú lepšie.

27.09.20181500
Ako pripraviť dieťa na kolektív v škôlke?

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Ako pripraviť dieťa na kolektív v škôlke?

Marek


Odlúčenie od mamy je nutnou kapitolou v živote každého dieťaťa. Doba rodičovskej dovolenky je obvykle dva roky, no prax moderného sveta núti rodičov dať deti do kolektívu omnoho skôr. Ide to aj bez sĺz, hysterických protestov a dokonca s úsmevom na tvári. Je však potrebné zvoliť správny postup. Niektoré deti sú introverti Tak ako dospelí, aj deti už majú svoje charakterové vlastnosti. Rovnako je viditeľná tiež inklinácia k introvertnej či extrovertnej povahe. Preto je pre niektoré deti veľký kolektív jednoducho strašiakom. V takých prípadoch Andrea Štefaničková odporúča nájsť zariadenie s menším počtom detí, s individuálnym prístupom a starostlivosťou. „Často sa stretávam s tým, že deti vo veľkom kolektíve nedokážu zapadnúť. Omnoho krajšie detstvo prežijú, ak rodičia zohľadnia ich potreby a vyberú im zariadenia na báze individuálnej starostlivosti.“ Od malých k veľkým Pre dieťa, ktoré trávi väčšinu času len s mamou a rodinou, môže byť množstvo nových detí v jasliach naozaj šokovou terapiou. Preto je niekedy riešením dieťa na kolektív pripraviť. Takýmto úvodom môže byť osobná pestúnska starostlivosť, kde deti nestratia priamy kontakt s dospelým človekom, no môžu byť stále v malom kolektíve dvoch, troch, či štyroch detí. Aj toto je spôsob, ako potomka pripraviť na to, že nemôže celé detstvo tráviť iba vo svojej detskej izbe. Ako na plač detí? Nikdy sa nedá vylúčiť, že dieťa v novom prostredí začne plakať a to aj v prípade, že má osobitnú starostlivosť. Čo najviac pomáha? „Je dôležité, aby rodič vedel, komu dieťa zveruje. Milá a usmiata opatrovateľka znižuje stres dieťaťa a to je veľmi dôležité. Treba sa zaujímať tiež o prístup k plačúcemu dieťatu, či je trestané a podobne. Ja vždy začnem tancom, pesničkami, hrami, kreslením a to porazí takmer každý plač,“ hovorí Andrea Štefaničková. Vždy len individuálny prístup Koľko detí, toľko osudov a osobností. Presne takýto postoj zastáva Andrea Štefaničková, ktorá si do opatery berie deti od osem mesiacov do troch rokov. „Každé potrebuje osobitný prístup a preto už po prvom stretnutí deti strácajú obavy. Niekedy je fajn, ak rodič donesie dieťa na skúšku a tým sa osmelí,“ hovorí Andrea Štefaničková. Prístupov je mnoho, no vždy sa dá všetko vyriešiť, aby bolo spokojné dieťa aj rodič. Za všetko hovoria referencie spokojných klientov: Náš Romanko nastúpil keď mal 10 mesiacov a pre také malé bábo je zložité hľadať vhodné jasličky. Tieto jasličky sú úžasné, lebo obe opatrovateľky Aďka aj Lubka sú veľmi starostlivé a láskavé, takže dieťatko má dojem, že je u nejakej starostlivej tety. Za najväčšiu výhodu považujem veľkú dôveru, ktorú vo mne tieto jasličky vzbudili a aj keď Romanko niekedy ráno plakal, tak som vedela, že nebude dlho trvať, kým ho upokoja a že je v dobrých rukách. Určite môžem odporúčať ďalej, určitá skromnosť zariadenia je vyvážená individuálnym prístupom a materinskou starostlivosťou. " Prečítajte si aj ďalšie referencie.

13.03.201711728
Konečne angličtina zábavne. Ako to vyzerá?

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Konečne angličtina zábavne. Ako to vyzerá?

Marek


Učiť sa cudzí jazyk je považované za dril a poriadnu námahu, na ktorú má nie každý vlohy. Tohto predsudku sa však treba vzdať čo najrýchlejšie. Mgr. Janka Súkeníková z jazykovej školy SARJA totiž hovorí, že každé dieťa má vlohy na jazyky. Iba treba naň ísť prirodzene. Hravo, so zábavou, tak ako sa učí svoju materinskú reč. Učenie pomocou zvukov a posunkov Jolly Phonics  je názov jedinečného kurzu pre deti v poslednom roku materskej školy až po 5. ročník  základnej školy. Kurz je akreditovaný MŠ SR. Jeho základom je hravá forma, ale zároveň vytvorenie čo najvernejších podmienok na nasávanie cudzieho jazyka prirodzenou formou. Deti sa učia inak ako dospelí a tomu je prispôsobený celý kurz.  „Prostredníctvom jednoduchého zábavného príbehu sa deti sa postupne zoznamujú so všetkými zvukmi anglického jazyka ako aj  s jedným alebo dvoma písmenami, ktoré tento zvuk tvoria. Každý zvuk  sprevádza posunok, ktorý napomáha zábavnému učeniu. Deti s každým zvukom získavajú veľa nových slovíčok. Farebné a veselé príbehy a piesne pomáhajú deťom zapamätať si novú slovnú zásobu rovnako ako zvuky,“ hovorí o metodike vzdelávania Janka Súkeníková. V škole SARJA tak deti dosahujú nadpriemerne dobré výsledky a možno povedať, že jazyk sa im skutočne dostáva do krvi. Pevné základy cudzieho jazyka Základy sú vždy najdôležitejšie. Pre deti, ktoré sa začínajú učiť angličtinu ako svoj druhý jazyk,  je učenie sa prostredníctvom Jolly Phonics  veľmi užitočné, pretože môžu začať čítať a písať v rovnakom čase ako sa učia vyslovovať zreteľne zvuky, ktoré tvoria anglický jazyk. „Akonáhle sa dieťa začne učiť hlásky/zvuky, je schopné ich rozoznať v slovách. Následne sa ich naučí pospájať do slov. Po jednoduchých slovách začína čítať jednoduché príbehy. Postupne deti získavajú pevné základy v čítaní a písaní,“ vysvetľuje úspešnosť metódy Janka Súkeníková. Čím skôr tým lepšie V jazykovej škole SARJA vyšli v ústrety malým deťom, pretože vedia, že dať správne základy cudzieho jazyka čo najskôr, je pre život dieťaťa jedna z najlepších investícií. Čím sme starší, tým naše telo inak prijíma jazyk, ako v čase, keď sa deťom ešte prirodzene tvorí slovná zásoba. Prihlásiť dieťa na cudzí jazyk v skorom veku znamená, že už nikdy pre neho nebude španielskou dedinou, ale svetom hravého poznávania a dorozumievania sa.  

27.10.20156938
Ktorý šport je najvhodnejší pre moje dieťa?

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Ktorý šport je najvhodnejší pre moje dieťa?

Marek


Túto otázku rieši mnoho rodičov. Pomôže ju vyriešiť ŠPORTmaniak, čo je celoročný športový program pre deti, zostavený profesionálnymi trénermi jednotlivých športov. Nazvime ho športovým kurzom alebo športovým krúžkom, ak chcete. Podstatou je jeho náplň. Aktivity pre deti, ktoré zaujíma všetko “Vytvorili sme ŠPORTmaniaka, pretože presne vieme, ako to s deťmi chodí. Najprv chcú chodiť na tenis, o pár mesiacov vyskúšať karate, potom ich kamaráti stiahnu na futbal alebo vám známi odporučia šport, o ktorom ste ešte ani nepočuli… Dievčatá začínajú väčšinou na tanečnej alebo gymnastike” hovorí Dana Becová z BENI klubu, kde každý rok privedú k športovaniu viac ako 350 detí. O čom je ŠPORTmaniak? Cieľom športového kurzu/krúžku ŠPORTmaniak je, aby každé dieťa našlo preň najprirodzenejšiu a najvhodnejšiu formu športovania. Počas roka deti trénujú niekoľko športov (GYMNASTIKA * ATLETIKA * KARATE/JUDO * FITNES * ŠERM * FRISBEE * TENIS * FLORBAL * BEDMINTON * DODGEBAL * BASKETBAL * FUTBAL * HÁDZANÁ *POHYBOVÉ HRY...). Spoznajú tak aj nové, netradičné alebo menej dostupné športy, vyskúšajú si dokonca aj ŠERM alebo KIN-BALL. Takto udržiavajú záujem detí a pracujú s ich zvedavosťou a chuťou objavovať a skúšať nové športy.Dana Becová z BENI klubu pokračuje: “My počas roka dieťa sledujeme a hodnotíme jeho pokrok. Zisťujeme, aký potenciál (fyzický i osobnostný) má pre jednotlivé typy športov, ktorý šport  ho chytí za srdce.” Môj TRÉNER - ten je NAJ! ŠPORTmaniaci vedia, že najdôležitejšia je osobnosť trénera. Tréner musí spĺňať náročné kritériá - je nielen odborník (tréner jednotlivých športov), ale aj pedagóg, psychológ, animátor. Dobrý tréner musí dávkovať cviky primerané veku, schopnostiam aj momentálnej nálade detí. Tréner nesmie dieťa tvrdo trestať, kričať naň a urážať ho len preto, že nepodáva výkon. Naopak, tréner musí byť kamarát aj autorita zároveň. Správny tréner vie k pohybu zmotivovať aj športové drevá. Základom je TESTOVANIE V športovom kurze/krúžku ŠPORTmaniak to berú “od podlahy”. Deti  absolvujú špeciálne športové a psychologické testy, ktoré s vysokou presnosťou určia, pre ktoré typy športov má dieťa predpoklad. Ďalej je pod drobnohľadom trénerov celý rok, kedy sa predpoklady potvrdia alebo korigujú. Na záver školského roka dieťa dostane ŠPORTOVÝ PROFIL s odporúčaniami pre jednotlivé konkrétne športy. A čo ešte očakávať? ŠPORTmaniak neobchádza ani ostatné športy, ktoré sa nedajú realizovať v telocvičniach. A ešte PLÁVANIE, IN LINE, KORČUĽOVANIE, BICYKLOVANIE...Ide o doplnkové víkendové kurzy plávania, in line a ľadového korčuľovania, víkendové cyklotúry alebo predĺžené víkendy na lyžiach. Dana Becová z BENI klubu hovorí: “Myslíme si, že každé dieťa by malo mať aspoň základné zručnosti z týchto športov, aj také, ktorého rodičia nelyžujú alebo ak jednoducho nemajú na učenie korčuľovania dosť trpezlivosti. Aj tu platí o tréneroch a spôsobe vedenia tréningov: motivovať a zaujať dieťa, získať ho pre pohyb a šport.” Tak teda - ktorý šport je pre to Vaše dieťa vhodný? Na ktorý má predpoklady? Ktorý ho bude baviť? Odpoveď nájdete v celoročnom športovom programe BENI klubu ŠPORTmaniak.

31.08.201513985
Narodeninová oslava

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Narodeninová oslava

Dellarte Dellarte


Pracovala som ako animátorka v detskom kútiku, kde sme mali každý týždeň narodeninové oslavy! Veľký priestor, šmýkalky, trampolíny, hrad plný loptičiek, mega lego, maskot, ktorý prinesie tortu.... Perfektné!! No po istej dobre som videla iné: ťahanie maskota za chvost, strhávanie masky, ako rýchlo vyhádzať všetky loptičky z hradu, ísť šmýkalkou dole hlavou... ( samozrejme sto ľudí, sto chutí ) No pre mňa je dieťa - tvor plný fantázie, tvorivosti, otvorme mu všetky možnosti...   A takto vznikol nápad vytvoriť ,,organizovanú - improvizovanú" narodeninovú oslavu! Základný balíček sme vymysleli tak, aby si v ňom každý našiel kúsok svojho JA! Počas dvoch hodín ,, koordinujú " dve animátorky: hlavné aktivity: športové aktivity - šikovnosť, obratnosť, rýchlosť...decká si môžu vymyslieť samé niektoré aktvity pomocou rekvizít, zapojiť sa tímovo, jednotlivo, povzbudzovať sa navzájom animačná plachta - hra, ktorá nás naladí na jednu vlnu... a to doslova! tvorivé dielne - výroba darčeka pre oslávenca? Prečo nie? Použiť trošku vlastnej fantázie... lepenie, strihanie, skladanie, kreslenie...srdiečko, pohľadnica, lietadlo, klobúk, škraboška, náhrdelník...fantázii sa medze nekladú... ,,Krepovým papierom sa dajú zafarbiť vlasy?VAAUUU? - to dnešné deti nevedia :( karaoke gratulácia - spoločná pieseň pre oslávenca, následne gratulácie.... vedľajšie aktivity: balónové hračky - výroba balónových hračiek - zvieratká, kvetinky, meče pre bojovníkov... maľovanie na tvár  - obrázok na ličko, tvár fotenie - zábavné fotenie s maskami, rekvizitami....s kamarátmi, s rodičmi...   Vaše dieťa je iné? Máte inú predstavu o jeho narodeninovej oslave? Predstavte nám ju, a my vám rady pripravíme program práve pre to vaše dieťa! Boli sme už indiáni,havajské tanečnice, hľadači pokladu, v podmorskom svete, v Bublinkove - spolu so strojom na výrobu bubliniek, tanečnice...   Nájdete nás aj tu na zariadim.sk ako dodávateľa: Dellarte - umelecká agentúra, alebo na našej stránke www.dellarte.sk   Robíme to s láskou! Majka a Miška    

13.08.20155939
Karate v okinawskom štýle je vhodné pre každého

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Karate v okinawskom štýle je vhodné pre každého

Marek


Bez rozdielu veku aj pohlavia. Karate je bojové umenie, ktoré odporúčajú aj dorastoví lekári. Viac sily, sebavedomia, ale aj prísna disciplína. To všetko v sebe nesie karate. Nie je pre pouličných bitkárov, ale pre tých, čo chcú nájsť harmónie duše aj tela, no v prípade potreby sa vedieť obrániť. Začať sa dá vždy Bez ohľadu na vek, karate môže začať trénovať dieťa aj dospelý.  PhDr. Ján Dado, predseda klubu Goju Kai Karate, 7. Dan karate, 3. Dan kobudo hovorí, že je dokonca prijateľné, ak trénujú deti spoločne s rodičmi a navzájom sa podporujú. Pri samotných tréningoch sú v škole rozdelení do štyroch skupín podľa zručností. Ak vás cesta bojovníka skutočne pokúša, aj podľa Jána Dada je práve september najvodnejším časom začať. Vtedy sa otvárajú nové kurzy a všetci, starí, či mladí začínajú na jednej štartovacej línii. Tradičný okinawský štýl Klub Goju Kai Karate reprezentuje okinawský štýl Goju Ryu, teda tvrdú - mäkkú cestu a taktiež vyučuje aj kobudo - tradičné okinawské zbrane – Bo/palica, Ekku/veslo, Sai, Tonfa, Timbe, Kama. „Náš klub je zakladajúcim členom Slovenskej federácie okinawského karate a kobudo, ktorá ako jediná v SR je členom Medzinárodnej federácie Goju ryu Karate a kobudo so sídlom na Okinawe, ktorú v polovici minulého storočia založil Sensei Seiko Higa, priamy žiak Chojuna Miyagiho,“ hovorí o tradícii Ján Dado. Vďaka tomu môžete aj v 21. storočí nadviazať na tradičnú cestu karate, ktorá vychádza priamo z počiatkov učenia, ktoré pôvodne vzniklo ako systém sebaobrany. Karate je zdravé Bojové umenie sa u rodičov často stretáva s istými obavami z klasickej bitky. Ján Dado tvrdí, že je to práve naopak. Zverenci sa učia nielen bojové techniky, ale aj disciplínu, zodpovednosť a práve karatisti nie sú bitkári. Práve naopak, v prípade potreby sa vedia voči nim brániť. „V karate funguje hierarchia, poslušnosť, zodpovednosť a harmónia,“ preto karate neučí bojovať, ale predovšetkým vychováva,“ zdôrazňuje Dado. Odporúčajú ho aj lekári Dorastoví lekári priamo odporúčajú cvičenia karate. Oproti ťažkým tréningom v posilňovni je karate podobné gymnastike a vďaka vynikajúcej biomechanike pohybu zabezpečuje zdravý a prirodzený vývoj mladého ľudského tela. Aj preto sa karate stáva nielen športom, ale doslova pri súčasnom trende sedavého života aj terapiou.

19.08.20155329
Pozitívne príklady starostlivosti o deti v predškolskom veku

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Pozitívne príklady starostlivosti o deti v predškolskom veku

Marek


Škôlka, súkromná starostlivosť, zábava, vzdelávanie? To všetko riešia rodičia malých detí, pre ktoré ešte škola nie je povinnou. Preto sme dnes priniesli niekoľko možností, ako deti zabaviť, vzdelať a pripraviť na školský kolektív hravou formou. Príprava na kolektív je dôležitá Jednou z možností, ako pomaly deti „otužovať“ na kolektív je chodiť na začiatku do detského centra ako rodina. Pre tento účel vzniklo Detské centrum TIK – TAK. V článku TIK-TAK – miesto, odkiaľ deti nechcú odísť vysvetľuje  Jana Markotánová  ako sa im podarilo vybudovať priestor, z ktorého deti nechcú odísť. Hry, zábava, dokonca zlepšovanie sa v angličtine a malý kolektív dieťa rýchlo aklimatizujú.  Pri osamostatňovaní dieťaťa a jeho nástupe do škôlky je nesmierne dôležité, aby rodič pevne ustál svoje zásady a držal sa dohody s pedagógom o priebehu adaptačného procesu. Najkritickejšie bývajú ranné odovzdávania dieťaťa do škôlky. Ako postupovať citlivo, ale rázne hovorí práve niekoľko základných rád v článku Ako zvládnuť nástup dieťaťa do jaslí alebo škôlky. Pre deti škôlka nemá byť trest Príkladom pozitívnej škôlky je šARKan. Funguje niečo vyše roka a už za tú krátku dobu okolo seba v Bratislave vytvorila povesť zariadenia, kde deti skutočne vôbec nesmútia za rodičmi. „Cieľom bolo vytvoriť skvelé, radostné prostredie pre malú skupinku detí,“ hovorí Zuzana Ozábalová. Detí má dnes v škôlke päť a všetky do jedného sa ráno obúvajú s radosťou. Ako sa to podarilo a čo všetko ponúka pre deti a akú ústretovosť k rodičom sa dozviete v článku Prečo sa do škôlky šARKan deti tešia? Ďalším zaujímavým zariadením v Bratislave je Detské centrum DC MaxiMax, Poskytuje celoročnú a celodennú starostlivosť deťom vo veku od 2 do 6 rokov a deťom s odloženou školskou dochádzkou. Ich výsadou je množstvo aktivít, no základom je dôraz na tradičnú výchovu a formovanie detí. Formovanie detí je postavené na klasickom spôsobe o ktorom sa viac dozviete v článku Detské centrum s tradičným vzdelávaním „Súčasťou vzdelávacieho programu, ktorý je v súlade s Štátnym vzdelávacím programom, je aj veľa záujmových aktivít, z ktorých si každé dieťa vyberie tú, ktorá ho najviac baví,“ hovorí Miriam Cziborová, riaditeľka centra. Nájsť pre dieťa tú pravú starostlivosť nie je vždy jednoduché, ale vybrať kvalitnú škôlku, alebo detské centrum je ako investícia, ktorá sa vráti pri ich raste a dospievaní.  

30.09.20155010
TIK-TAK – miesto, odkiaľ deti nechcú odísť

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

TIK-TAK – miesto, odkiaľ deti nechcú odísť

Marek


Deti sa u nich cítia príjemne a v každom veku si nájdu svoj kúsok zábavy. Jana Markotánová  zakladala detské centrum TIK – TAK ako miesto, kde môže tráviť spoločné chvíle celá rodina spolu. Nezabúdala však ani na komunitné činnosti a podporu obce pri rôznych akciách. Pomáhala pri oslavách MDD v júni v Hviezdoslavove a najbližšie na konci Septembra podporí Dni obce Hviezdoslavov . Záleží jej, aby ľudia, ktorí do centra TIK – TAK prídu, sa aj s deťmi zabavili a tešili sa na ďalšiu návštevu. „Už sme aj počuli, že deti od nás nechcú odísť,“ hovorí Jana Markotánová , ktorú sme v rozhovore poriadne vyspovedali Čo okrem detského kútika môžu deti u Vás robiť? Deti od 1-2 rokov určite v sprievode s rodičmi sa môžu hrať s autíčkami alebo bábikami, staršie pod dozorom rodičov alebo opatrovateľky môžu čítať, skákať do guľôčok, hrať spoločenské hry, ale aj pre tých čo nemajú doma PlayStation 3, je možné sa zahrať. Vieme zabezpečiť aj priestor na stolný tenis. Máme aj vonkajšie ihrisko s preliezkami a kolotočom.  Ako je u Vás o deti postarané? Vzhľadom ku komplikovanej administratíve za každé dieťa zodpovedá rodič. Vieme ale sprostredkovať opatrovateľku s pedagogickým vzdelaním, ktorá sa po dohode s rodičmi postará o dieťa alebo viac detí naraz. Okrem zábavy chcú rodičia pre svoje deti aj hravú formu vzdelávania. Poskytujete aj takúto možnosť? Od Septembra organizujeme v spolupráci s občianskym združením RASTIEME SPOLU kurz angličtiny pre deti od 2-7 rokov. Kurz je vedený skúsenou mamičkou Zuzanou, ktorá pracovala v súkromnej škôlke v Írsku a tu nazbierala svoje skúsenosti, pesničky a riekanky do svojho repertoáru. Mnohé z nich deti nepoznajú, čo je pre nich benefit, keďže na Slovensku sa s nimi bežne nestretnú. Zuzana na Slovensku pracovala v súkromnej anglickej škôlke a aj v štátnej škôlke. Má teda skúsenosti s menšími, ale i väčšími skupinami detí. Nehovoriac o rôzny vekových  skupinách. Krúžok trvá 30 minút. Za tento čas sú deti maximálne sústredené a vyťažené. Vďaka tomu, že deti sa tu učia formou hry dokážu sa mnoho naučiť. Zuzana sa metodicky pripravuje vďaka čomu hodiny majú svoj plynulý priebeh. Deti vo veku 2-7 rokov sú ako špongia a dokážu prijať nesmierne veľa informácií. Preto je výučba cudzieho jazyka veľkým prínosom pre ich budúcnosť. Zuzana plánuje aj doučovanie pre dospelých formou konverzácií.  Chceli by sme, ale asi až na budúci rok, organizovať aj rôzne krúžky, tvorivé dielne, ručné práce, na to ale potrebujeme niekoho, kto by to organizačne a obsahovo zabezpečil. Viete zabezpečiť aj oslavy narodenín, menín pre deti? Tento mesiac sme začali s organizáciou narodenín a hneď na prvé narodeniny bolo 10 detí a 15 dospelých. V októbri už máme objednávky na ďalšie dve oslavy. Nemáme veľmi veľkú kapacitu, ale ideálne pre 10-15 detí , ktoré sa v závislosti od veku a počasia sa u nás plnohodnotne zahrajú. Samozrejme v prípade väčšej skupiny uzavrieme priestory a zabezpečíme nerušené oslavy. Čo pre deti plánujete túto jeseň a zimu? Už sme začali pripravovať s okolitými škôlkami Helloween - Lampiónový sprievod na konci októbra a určite niečím prekvapíme našich hosti a detičky z okolia na Mikuláša a pred Vianocami. Nesmieme ale prezrádzať všetko...  

29.09.20158854

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Pri rozvoji dieťaťa nepodceňujte žiadnu stránku!

Aktivity pre deti:To najlepšie pre vaše dieťa

Pri rozvoji dieťaťa nepodceňujte žiadnu stránku!

Marek Aktivity pre deti


Každá významná zmena v živote dieťaťa je rovnako dôležitá aj pre jeho rodičov. Nástup do jaslí alebo škôlky patrí medzi takéto medzníky, keďže dieťa zostáva dlhší čas bez rodičov, v starostlivosti zatiaľ cudzích ľudí. Ešte náročnejšie to mávajú deti, ktoré nemali možnosť napr. formou krúžkov s rodičmi tráviť čas v kolektíve detí ešte pred nástupom do pred-školského zariadenia. Mnohé deti  sú na rodičov, predovšetkým matky dosť pripútané a vstupom do predškolského zariadenia dochádza v živote detí v tejto oblasti ku veľkej zmene. Niektoré detí to zvládajú hravo, bez sĺz a prejavov úzkosti, niektoré sú citlivejšie a prvé dni v škôlke si aj poplačú. Je na rodičovi, aby to pevne ustál a držal sa dohody s pedagógom o priebehu adaptačného procesu. Najkritickejšie bývajú ranné odovzdávania dieťaťa. Zo skúsenosti je pre dieťa najžiaducejšie rýchle odovzdanie a rozlúčenie sa bez zbytočného predlžovania. Väčšina detí sa krátko po odchode rodiča upokojí, niektoré okamžite ako sa stratí rodič z dohľadu .  Ak je dieťa príliš naviazané na matku a tá ranné odlúčenia v škôlke prežíva rovnako emotívne ako jej dieťa, je možné zvážiť, či nezapojiť do procesu radšej otca. Otcovia aj ranný plač dieťaťa zvládajú lepšie a dieťa sa vie rýchlejšie odpútať a začať sa hrať s ostatnými. Podľa psychiatra Rufa odlúčenie je potrebné aj preto, aby sme vlastnili svoje JA. To nám umožňuje vytvárať nové väzby, nové vzťahy a žiť svoj život. Čím viac rodičia spolupracujú na adaptačnom režime  s predškolským zariadením, tým menej je nástup do škôlky pre dieťa stresujúcim. Je žiaduce, aby v rámci adaptačného procesu dokázalo predškolské zariadenie vymedziť skúseného pedagóga, ktorý bude dieťaťu v prvých dňoch nápomocný, zoznámi ho s deťmi, prostredím, pravidlami. V dobrých súkromných škôlkach s malým počtom detí na jedného pedagóga to nie je spravidla problém. Na začiatok je dôležité, aby s nástupom do škôlky boli rodičia bez ohľadu na vek svojho dieťaťa pozitívne naladení a dostatočne pripravení. Čím lepšie je rodič stotožnený s nástupom do škôlky, tým lepšie sa mu podarí pripraviť aj svoje dieťa. Treba brať na zreteľ, že dieťa cíti akúkoľvek neistotu svojich rodičov a to výrazne sťaží prechod do škôlky. Overený postup na efektívnu adaptáciu 1.       Zvoliť si dostatočný čas na adaptačný proces. Každý vnímavý rodič najlepšie pozná svoje dieťa a podľa toho závisí aj zvolený čas na adaptačný proces. 2.       Dohodnúť priebeh adaptačného procesu priamo so zodpovedným pedagógom vo vybranom predškolskom zariadení. 3.       Už doma 2-4 týždne vopred komunikovať s dieťaťom o nástupe do škôlky. Namiesto „neboj sa, v škôlke ti bude dobre“, „nemusíš sa báť, tam sa budeš hrať“ a pod. použiť vždy pozitívne vety bez náznaku pochybností. Napr. „Sme na teba pyšní, že už bude z teba škôlkar.“ „Sme radi, že spoznáš nových kamarátov a veľa nových zaujímavých vecí.“ Treba si odpustiť aj silnejšie perly, ktorými neraz rodičia komunikujú so svojimi deťmi „v škôlke sa s tebou nikto maznať nebude a budeš musieť jesť, čo ti dajú“ alebo „prestaň ma už jedovať, lebo v škôlke ťa naučia poriadku“. Dieťa si dokáže takéto perly zapamätať veľmi dlho a neskôr si to spojí so vstupom do škôlky veľmi negatívne. Akákoľvek komunikácia, ktorá dieťa motivuje a vzbudzuje jeho zvedavosť, čo všetko ho v škôlke čaká je žiaduca. Tiež pomáha, keď aspoň pár mesiacov pred nástupom do škôlky skúsite nechať dieťa v starostlivosti inej osoby (napr. starý rodič, krstní rodičia a pod.) bez prítomnosti rodičov. 4.       Navštíviť predškolské zariadenie spoločne s dieťaťom, spoznať prostredie, spýtať sa na všetky, pre rodiča dôležité otázky. 5.       Oboznámiť predškolské zariadenie  s potrebami dieťaťa, upozorniť na všetky intolerancie na jedlo, veci a pod. Čím mladšie dieťa, tým podrobnejšie treba komunikovať o zaužívaných rituáloch a individuálnych potrebách. 6.       Odo dňa „D“ si doma nadstaviť príjemný ranný rituál. Od vstávania, cez spoločné raňajky, príp. malú spoločnú hru a potom už len veselo vykročiť do škôlky. 7.       Ak má dieťa väzbu na obľúbenú hračku, príp. nejakú inú pomôcku (fľašku, pohárik a pod.) neváhajte ju vziať so sebou. 8.       Je dôležité dieťa uistiť, kedy prídete, že ho ľúbite a vždy dodržať dohodu (dohodnutý čas prevzatia, dieťa síce nepozná hodiny, ale vie, čo je pred obedom, poobede a pod.) 9.       Po príchode po dieťa majte pripravený malý snack (ovocie, tyčinku a pod.), zvítajte sa milo s dieťaťom. Opýtajte sa čo robilo, čo sa mu najviac páčilo a pod. Otázky typu „bolo ti tu dobre“ sú pre dieťa opäť mätúce. Nezabúdajme kam upriamujete svoju pozornosť, tam to rastie ;)  

24.08.20164316

Šport ako cesta k plnohodnotnému životu

Aktivity pre deti:Športová výchova detí

Šport ako cesta k plnohodnotnému životu

Marek Aktivity pre deti


Každá významná zmena v živote dieťaťa je rovnako dôležitá aj pre jeho rodičov. Nástup do jaslí alebo škôlky patrí medzi takéto medzníky, keďže dieťa zostáva dlhší čas bez rodičov, v starostlivosti zatiaľ cudzích ľudí. Ešte náročnejšie to mávajú deti, ktoré nemali možnosť napr. formou krúžkov s rodičmi tráviť čas v kolektíve detí ešte pred nástupom do pred-školského zariadenia. Mnohé deti  sú na rodičov, predovšetkým matky dosť pripútané a vstupom do predškolského zariadenia dochádza v živote detí v tejto oblasti ku veľkej zmene. Niektoré detí to zvládajú hravo, bez sĺz a prejavov úzkosti, niektoré sú citlivejšie a prvé dni v škôlke si aj poplačú. Je na rodičovi, aby to pevne ustál a držal sa dohody s pedagógom o priebehu adaptačného procesu. Najkritickejšie bývajú ranné odovzdávania dieťaťa. Zo skúsenosti je pre dieťa najžiaducejšie rýchle odovzdanie a rozlúčenie sa bez zbytočného predlžovania. Väčšina detí sa krátko po odchode rodiča upokojí, niektoré okamžite ako sa stratí rodič z dohľadu .  Ak je dieťa príliš naviazané na matku a tá ranné odlúčenia v škôlke prežíva rovnako emotívne ako jej dieťa, je možné zvážiť, či nezapojiť do procesu radšej otca. Otcovia aj ranný plač dieťaťa zvládajú lepšie a dieťa sa vie rýchlejšie odpútať a začať sa hrať s ostatnými. Podľa psychiatra Rufa odlúčenie je potrebné aj preto, aby sme vlastnili svoje JA. To nám umožňuje vytvárať nové väzby, nové vzťahy a žiť svoj život. Čím viac rodičia spolupracujú na adaptačnom režime  s predškolským zariadením, tým menej je nástup do škôlky pre dieťa stresujúcim. Je žiaduce, aby v rámci adaptačného procesu dokázalo predškolské zariadenie vymedziť skúseného pedagóga, ktorý bude dieťaťu v prvých dňoch nápomocný, zoznámi ho s deťmi, prostredím, pravidlami. V dobrých súkromných škôlkach s malým počtom detí na jedného pedagóga to nie je spravidla problém. Na začiatok je dôležité, aby s nástupom do škôlky boli rodičia bez ohľadu na vek svojho dieťaťa pozitívne naladení a dostatočne pripravení. Čím lepšie je rodič stotožnený s nástupom do škôlky, tým lepšie sa mu podarí pripraviť aj svoje dieťa. Treba brať na zreteľ, že dieťa cíti akúkoľvek neistotu svojich rodičov a to výrazne sťaží prechod do škôlky. Overený postup na efektívnu adaptáciu 1.       Zvoliť si dostatočný čas na adaptačný proces. Každý vnímavý rodič najlepšie pozná svoje dieťa a podľa toho závisí aj zvolený čas na adaptačný proces. 2.       Dohodnúť priebeh adaptačného procesu priamo so zodpovedným pedagógom vo vybranom predškolskom zariadení. 3.       Už doma 2-4 týždne vopred komunikovať s dieťaťom o nástupe do škôlky. Namiesto „neboj sa, v škôlke ti bude dobre“, „nemusíš sa báť, tam sa budeš hrať“ a pod. použiť vždy pozitívne vety bez náznaku pochybností. Napr. „Sme na teba pyšní, že už bude z teba škôlkar.“ „Sme radi, že spoznáš nových kamarátov a veľa nových zaujímavých vecí.“ Treba si odpustiť aj silnejšie perly, ktorými neraz rodičia komunikujú so svojimi deťmi „v škôlke sa s tebou nikto maznať nebude a budeš musieť jesť, čo ti dajú“ alebo „prestaň ma už jedovať, lebo v škôlke ťa naučia poriadku“. Dieťa si dokáže takéto perly zapamätať veľmi dlho a neskôr si to spojí so vstupom do škôlky veľmi negatívne. Akákoľvek komunikácia, ktorá dieťa motivuje a vzbudzuje jeho zvedavosť, čo všetko ho v škôlke čaká je žiaduca. Tiež pomáha, keď aspoň pár mesiacov pred nástupom do škôlky skúsite nechať dieťa v starostlivosti inej osoby (napr. starý rodič, krstní rodičia a pod.) bez prítomnosti rodičov. 4.       Navštíviť predškolské zariadenie spoločne s dieťaťom, spoznať prostredie, spýtať sa na všetky, pre rodiča dôležité otázky. 5.       Oboznámiť predškolské zariadenie  s potrebami dieťaťa, upozorniť na všetky intolerancie na jedlo, veci a pod. Čím mladšie dieťa, tým podrobnejšie treba komunikovať o zaužívaných rituáloch a individuálnych potrebách. 6.       Odo dňa „D“ si doma nadstaviť príjemný ranný rituál. Od vstávania, cez spoločné raňajky, príp. malú spoločnú hru a potom už len veselo vykročiť do škôlky. 7.       Ak má dieťa väzbu na obľúbenú hračku, príp. nejakú inú pomôcku (fľašku, pohárik a pod.) neváhajte ju vziať so sebou. 8.       Je dôležité dieťa uistiť, kedy prídete, že ho ľúbite a vždy dodržať dohodu (dohodnutý čas prevzatia, dieťa síce nepozná hodiny, ale vie, čo je pred obedom, poobede a pod.) 9.       Po príchode po dieťa majte pripravený malý snack (ovocie, tyčinku a pod.), zvítajte sa milo s dieťaťom. Opýtajte sa čo robilo, čo sa mu najviac páčilo a pod. Otázky typu „bolo ti tu dobre“ sú pre dieťa opäť mätúce. Nezabúdajme kam upriamujete svoju pozornosť, tam to rastie ;)  

21.08.20155331

Celodenná starostlivosť o deti

So sluzbami skolky Sarkan sme boli velmi spokojni. Nas syn tam chodil velmi rad…

DC Šarkan
DC Šarkan
4.4/5 11 hodnotení

femasro

1 167

Jazykový kurz v jazykovej škole…

Veľmi odporúčam. Kto chce prelomiť jazykovú bariéru pri komunikácii v…

SARJA - jazyková…
4.8/5 14 hodnotení

chanellie

2 213

Opatrovanie

Adika je uzasny clovek s velkym srdcom. Ak uvazujete o opatrovani pre vase…

andrea-aupair
5/5 26 hodnotení

Novinky zariaďovania



Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím