AKTUÁLNE


Učiť sa cez prázdniny nemusí byť FUJ!

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Učiť sa cez prázdniny nemusí byť FUJ!

Marek


Záleží len na tom, či sa zvolí správna forma. Jednou z ciest, ako zabezpečiť deťom skvelé leto plné zážitkov, ale zároveň ich pripraviť lepšie do života, či opätovný návrat do školy, sú denné tábory. Ich výnimočnosť spočíva v kombinácii aktívneho oddychu, minimálneho stresu z odlúčenia, zvykania si na cudzie prostredie a deti a atraktívnej formy učenia. Dokonalá kombinácia na akčné prázdniny. Pripraviť sa, pozor, tábor Hoci sú denné tábory založené na myšlienke bezstresovosti, aj tu platí, že rodič potrebuje dieťa na tábor pozitívne naladiť. „Deti treba  pred táborom pripraviť na iný režim ako mali v škôlke alebo škole, na nových kamarátov, tiež nových pedagógov a animátorov. Ak idú do tábora prvýkrát, je potrebné ich motivovať zážitkami a kamarátstvami,“ hovorí vysvetľuje Ing. Tatiana Kubinová vedúca občianskeho združenia ŠAŠOVINKY, ktorá má s dennými tábormi dlhoročné skúsenosti. Michal Fraňo, riaditeľ občianskeho združenia Detská misia dodáva, že každý deň treba myslieť na to podstatné. Do výbavy zabaliť kartičku poistenca alebo jej kópiu, desiatu, fľašu s vodou. A potom podľa pokynov vedúceho tábora - či už plávky, alebo nejaký karnevalový kostým, pršiplášť, ak sa ide niekam na výlet. Dieťa veľmi rýchlo pochopí, že ho rodič nechce odložiť, práve naopak, umožní mu prežiť niečo viac, ako zažívajú ostatné deti doma. Komenského sen v praxi V školách sa na princíp učenia hrou niekedy zabúda. V denných táboroch ale tento princíp plne uplatňujú a deti vôbec nevedia, že sa niečo učia, akurát sú po návrate plné nových zážitkov. Keď deti na prechádzke stretnú napríklad lesnú vílu, s ktorou sa potom učia o bylinkách, ich liečivej sile a spolu čarujú, deti to veľmi baví. Ale nejde len o ľahké žánre, vybudovať pozitívny vzťah k učeniu sa dá aj v prípade jazykov. „V táboroch Wattsenglish deti priamo nevnímajú kombináciu vzdelávania a zábavy, keďže aktivity v angličtine prebiehajú zážitkovou formou. Deti sa tak zdokonalia v angličtine prirodzene a nenútene v rámci hier,“ hovorí o hravom prístupe Ing. Marta S. Synáková, projektová manažérka Wattsenglish Slovakia Ltd. Podobný názor zastáva aj Veronika Paštéková zo Stredoeurópskeho domu fotografie, hoci ponúkajú tábor založený na umení fotky: „My sa snažíme robiť tábor hravou formou, nie som si istá, či to samotné deti chápu ako vzdelávanie.“ Je to jeden zo základných pilierov, ako deti zdokonaliť v športe, umeniach, či priamo v jazykoch a formálnych vedomostiach. Denný tábor vytvára priestor, aby ich intelekt rástol a spoznali, že poznanie má omnoho krajší rozmer, ako v škole. Využiť denný tábor znamená dať na pár dní deťom nový pocit zo života a trávenia prázdnin. Určite sa to oplatí a veľmi rýchlo vráti v podobe detskej radosti a šťastia.

27.06.201317116
Poznáte výhody denných táborov?

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Poznáte výhody denných táborov?

Marek


Denné tábory ponúkajú úžasné zážitky, nové skúsenosti a to všetko neďaleko domova. Bez stresu z cestovania, či niekoľkotýždňového odlúčenia od rodiny. Na denné tábory pritom nemusíte pozerať vôbec skepticky. Vedia dať deťom plnohodnotné zážitky a obvykle sú okrem atraktívneho programu doplnené aj o zaujímavé aktivity na rozvoj detských zručností, či učenia. Výhodou je flexibilita Mnoho detí dnes nepozná ani svoje blízke okolie a tak denný tábor môže byť rovnakým dobrodružstvom ako pobyt niekde pri mori. „Výhodou denných táborov je najmä ich  flexibilita. Tým, že sú v blízkosti bydliska, je možnosť výberu, či dieťatko bude navštevovať tábor jeden alebo viac dní. Sú tiež vhodnejšie aj pre menšie deti, teda začínajúcich táborníkov, kde si môžu vyskúšať, čo to je tábor, svoju samostatnosť, nových priateľov a zážitky. Denné tábory sú tiež cenovo dostupnejšie, vysvetľuje Ing. Tatiana Kubinová vedúca občianskeho združenia ŠAŠOVINKY, ktoré už dlhodobo organizuje denné tábory. Bezstresový pre rodičov aj deti Hoci sú lákadlá táborov veľké, nie vždy dieťa chce cestovať stovky kilometrov od rodiny. Navyše niektoré deti sú prirodzenejšie viac viazané na svoje okolie a preto vítajú denný tábor s nadšením. Práve na tento fenomén upozorňuje aj Ing. Marta S. Synáková, projektová manažérka Wattsenglish Slovakia Ltd.: „Ak rodičia ešte nechcú dieťa pustiť na pobytový tábor mimo domova, resp. ak sa dieťa na to ešte necíti, vhodnou alternatívou sú denné tábory. Denné tábory sa organizujú vo forme týždenných turnusov a sú plné rôznorodých aktivít a každý večer ho rodičia budú mať vyšantené a plné zážitkov opäť doma. Michal Moško, projektový manažér občianskeho združenia Preliezka, tiež pokladá za  výhodu denných táborov oproti tým pobytovým hlavne vylúčenie stresu z odlúčenia. Deti sa tak o nové skúsenosti môžu potešiť s tými, ktorí sú im najbližší okamžite a nie cez mail, či telefón. Denný tábor zároveň rieši aj otázku opatrovania detí počas prázdnin. „Denný tábor prináša pre rodičov možnosť mať postarané cez prázdniny o deti, zároveň je pre deti pripravený kvalitný a pestrý program a tábor je oproti pobytovému táboru podstatne lacnejší,“ hovorí Michal Fraňo, riaditeľ občianskeho združenia Detská misia. Domáce prostredie praje vzdelaniu Veronika Paštéková zo Stredoeurópskeho domu fotografie upozorňuje na ďalšiu zaujímavú vec. Mnohé denné tábory sú spojené so vzdelávaním a preto nie je zanedbateľnou výhodou, že dieťa je v „domácom“ prostredí, kde omnoho ľahšie a aktívnejšie nasáva nové vedomosti, ak sa nemusí vyrovnávať aj so stresom z nového prostredia. No a práve o tom, ako skĺbiť radosť, smiech, šťastie zábavu s niečím produktívnym a dokonca učením si povieme nabudúce.  

26.06.201315025
Tábor, v ktorom si deti cudzí jazyk zamilujú

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Tábor, v ktorom si deti cudzí jazyk zamilujú

Marek


Cudzí jazyk, rozvoj kreativity, zdravé stravovanie z prírodných surovín a šport. To všetko ponúka unikátny denný tábor Mladý Legolandista pre všetkých z Bratislavy a blízkeho okolia. Dokonalý oddych na päť dní, v rámci ktorých sa deti zlepšia v angličtine, či nemčine a konečne prestanú chápať učenie ako drinu. Štvorkombinácia výhod „Stavebnice lego používame na rozvoj detskej kreativity, čo sa týka výučby, prebieha v zábavnom prostredí, kedy sa deti nielen efektívne učia, ale omnoho lepšie nasávajú vedomosti. Učenie pre nich prestáva byť namáhavé. Máme lektorov aj native speakrov, ktorí dohliadnu na správnu výslovnosť a techniku,“ hovorí o kombinácii organizátorka tábora Mladý Legolandista Marianna Bašistová. V mesiaci júl prebiehajú turnusy na angličtinu a v júli sú tábory určené pre nemčinárov. Samozrejmosťou je šport, pitný režim a zdravá strava, pričom mäsové výrobky sú dovážané z Rakúska a všetko podlieha zásadám správneho stravovania. Deti dostanú štvorkombináciu, ktorá ich naplní a nabije na celé leto. 5 dní lepšieho života Celý turnus trvá päť dní od 7.45 ráno do 17.00 hodiny večer. Je určený pre rodičov, ktorí sa neodvážia dať dieťa na niekoľko týždňov preč, alebo to nechce samé dieťa. V dennom tábore pritom zažijú množstvo zážitkov. Keďže tábor je na Patrónke, rodičia majú ľahký prístup autom a rovnako predstavuje skvelú východiskovú pozícii, či už pre výlety, alebo návštevu ZOO, ktoré deti spolu s lektormi absolvujú. Na tábor sa môžu prihlásiť deti od 6 do 12 rokov v júli aj auguste. „Deti zaujme vždy tak, že si odnesú dlhotrvajúce zážitky. Dostanú darčeky, ochutnajú skvelé a zdravé jedlá a navyše im ostane jazyk ako sa hovorí v krvi a nebudú mať problémy pri nástupe do školy. Zároveň podporujeme kreativitu a prácu v tíme, čo je veľmi dôležité pre praktický život,“ hovorí Bašistová. Od rozcvičky po olympiádu Deti začnú deň rozcvičkou. Samozrejme v cudzom jazyku. Dni prinesú rôznorodé aktivity, olympiádu zručností a kreativity. Zaujímavosťou bude návšteva posilňovne, Botanickej záhrady či televízie Markíza. „Máme aj videotechniku na filmy v cudzom jazyku, následne ich spojíme s diskusiou a hrou, takže angličtinu a nemčinu sa deti učia prirodzenou formou,“ hovorí Bašistová. Lektori podávajú jazyk atraktívne a niektoré deti zažijú prvý krát nadšenie z cudzieho jazyka. Učenie jazyka ich začne baviť nielen v tábore, ale aj v škole, hovorí zo skúsenosti organizátorka tábora. Ide o unikátny tábor s jedinečnou možnosťou prežiť ho tento rok aj na Slovensku.  

24.06.20139114
Bzzzučo - detský tábor založený na zážitkoch

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Bzzzučo - detský tábor založený na zážitkoch

Marek


Detské tábory by nemali byť zdrojom zisku, ale detského smiechu, nových zážitkov, dobrodružstiev a pestrých aktivít. Tak vidí pohľad na tábory Miroslava Kortišová, ktorá sa rozhodla priniesť na trh úplne novú schému detských táborov. Bzzzučo je založený na myšlienke programu na každý deň a každú minútu. Individuálny prístup, život bez počítača, zato so živými kamarátmi v Národnom parku Nízke Tatry ponúka za cenu, ktorá konkurencii berie vietor z plachiet. Kvalita vedúcich je prvoradá Miroslava Kortišová má mnohoročnu prax v práci s deťmi. Učí na základnej škole, chodila do táborov ako dieťa, aj ako vedúca. Najkrajšou odmenou je pre ňu detský smiech a preto sa rozhodla zrealizovať detský tábor Bzzzučo. „Často vedúci v táboroch nemajú ani šajnu, čo s deťmi robiť. To je zdrojom nudy a deti sú z tábora nielen sklamané, ale vytvára sa priestor na šikanu, bitky, nudu. Preto každú minútu tábora vypĺňame plnohodnotnou aktivitou na čerstvom vzduchu, alebo alternatívou, ktorá sa dá realizovať za každého počasia,“ hovorí Miroslava Kortišová. Tábor je pritom založený na naozajstnom dotyku s prírodou, ktorý ponúka Krpáčovo a príroda Nízkych Tatier v skutočne plnom rozsahu. Dieťa  zažije skutočné detstvo s hrami, ktoré sa dajú realizovať aj bez počítača. V tábore je kapacita pre 80 detí, pričom na skupinku 10 detí je vždy jeden školený vedúci. Zo skúsenosti Miroslava Kortišová vie, že mnoho detí prichádza z táborov sklamaných, pretože angažovanosť animátorov bola slabá. Svoj tábor preto postavila práve na dynamických vedúcich, ktorí vedia deti strhnúť a uchvátiť. Ako sama vie, deťom je smutno za domovom len v prípade nudy a tá v tábore Bzzzučo nemá miesto. Bzzučo je úprimný Keď sa povie Bzzzučo, deti vedia, že aktivity ako orientuj sa v lese a pomôž si vysielačkami, v noci za strašidlami, kto hľadá ten nájde, ako nepodpáliť les a predsa si opiecť špekáčik, aha, čo dokážu moje ruky, slepé mesto, lopta, lopta, loptička, zabav nás a aj my teba, Winnetou, kino pod hviezdami a mnoho iných, prežijú naplno a nebude sa im s nimi chcieť skončiť. „Zastávam filozofiu, že všetko má byť pripravené dopredu, každý má byť oboznámený s dianím v tábore. Základom je pobyt na čerstvom vzduchu a staviam na kvalitnom tíme,“ hovorí Miroslava Kortišová. Prioritou je ponúknuť deťom tábor takej kvality, ako poznali dnešní dospeláci v minulosti. Bez televízie, počítačov a internetu a aj tak skvelý, plný zdravých zážitkov. Konečná cena je aj s dopravou Podobne úprimné ako s kvalitou je to v tábore aj s cenou. Mnoho detských táborov láka na minimálnu cenu s kopou doplatkov. Touto cestou sa tábor Bzzzučo nevybral a ponúka cenu komplexnú, dokonca aj s dopravou detí do tábora a späť. V cene je jedlo, pitný režim, materiály, tričká aj pamätná fotodokumentácia. Rodič za chvíle plné zážitkov nemusí zaplatiť ani euro navyše a dostane často viac, ako v ostatných táboroch, kde sa všetko pripláca. „Naša suma je komplexná. Doprava je z Bratislavy, no vieme zobrať deti po celej trase a ešte znížiť cenu. Vieme zobrať aj menší počet detí z celého Slovenska. V cene sú storno poplatky, poistenie straty batožiny, úraz, ide o komplexné poistenie. Zároveň ponúkame možnosť získať zľavu pre verných zákazníkov. Cena je stanovená tak, aby som deťom mohla dať všetko a ja im chcem dať veľa,“ hovorí Miroslava Kortišová. Jej úprimné slová podčiarkuje aj energia a zápal pre deti, ktorým obetovala celý svoj život. Deti sú pre ňu podľa vlastných slov odmenou. Detský úsmev, radosť a pozitívna energia je aj dôvodom, prečo tábor Bzzzučo vznikol.

30.05.201312963
Prispôsobenie tábora detským snom, zamedzí problémom!

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Prispôsobenie tábora detským snom, zamedzí problémom!

Marek


Rodič je na to, aby tábor zaplatil, vybrať si ho musí samo dieťa. To potvrdzujú odborníci na tábory aj pozitívne praktické skúsenosti. Je jedno, aké sú záujmy rodičov, aby sa prázdniny nestali pre dieťa traumou, ale zážitkom, je potrebné počúvať potreby ratolesti. Každé dieťa je silná individualita, no v nesprávnom prostredí sa nielen nerozvije, ale získa aj nepríjemný zážitok. Pre priebojné aj tichšie Obvykle sa presadzuje názorová platforma, že detské tábory sú hlavne pre deti, ktoré aj v triede inklinujú k spoločenským hrám a aktivitám. Menej atraktívny bude tábor pre deti introvertné a menej priebojné. Tento fakt však poprela Susan Cainová autorka knihy Ticho, kde hovorí, že aj introvertné deti vedia byť spoločensky aktívne, ak kopíruje spoločnosť ich zmysel pre hlbšiu záľubu. To potvrdzuje aj Jakub Hlaváč, z CK Wachumba: „Pobyt v tábore je vhodný pre všetky deti, všetkých vekových skupín, pre aktívne deti rovnako ako aj pre tie pokojnejšie. Aktivity v tábore sú orientované na rôzne schopnosti a zručnosti a preto si každé dieťa v tábore nájde svoje miesto.“ Zároveň zdôrazňuje, že je potrebné vybrať tábor, ktorý bude dieťaťu vyhovovať. Práve preto je vhodné vyberať tábor spolu s dieťaťom, ktoré pozná svoje záujmy a vie čo ho baví. Spoznajte animátorov Pred tým, ako zveríte dieťa do opatery iným, je potrebné stretnúť sa so samotnými animátormi, alebo aspoň venovať zvýšenú pozornosť ich referenciám. Dobrý tábor sa rád pochváli a za ešte lepší hovoria iní. „Dobrý tábor robí najmä atmosféra, dobrá nálada, vyváženosť oddychu a rôznych typov aktivít, zdravé nastavenie pravidiel a množstvo iných detailov, ktoré sú ťažko opísateľné a vyžadujú si naozaj dobrý tím ľudí, ktorý vie reagovať na neočakávané situácie,“ zdôrazňuje Karin Urbanová z CK Detské kamarátske tábory. Je dobré ak viete, či sú animátori a vedúci typovo blízky vášmu dieťaťu, alebo naopak, nevedia pochopiť potreby, s ktorými sa na nich obráti. Je to najdôležitejší bod, ktorý treba pred nástupom dieťaťa na tábor preveriť. Prvý deň rozhodne Pár hodín po tom, ako odídete a necháte dieťa napospas táborovým zvykom obvykle rozhodne, ako sa s novým prostredím vyrovná. Prvý deň v detskom tábore, je ako začínať v živote od znova. „Dieťa nikto nepozná a môže sa svojim postojom a správaním stať takmer kýmkoľvek. Nové prostredie, noví kamaráti, noví dospelí, nová autorita v živote môže do života detí priniesť pozitívne zmeny, ktoré by sa inak ťažko dosahovali v zabehnutom prostredí školy a rodiny. Samozrejme, môže to mať aj opačný efekt, ak je dieťa v tábore za trest alebo na silu. V takom prípade musia nastúpiť skúsenosti vedenia tábora a vedúcich a každému táborníkovi sa venovať,“ hovorí Milan Straka z CK Boomerang. Nechajte dieťa rozhodnúť Deti často vedia viac, ako rodičia. Minimálne v tom, čo ich naozaj zaujíma a láka. Preto by výber mal byť podobný ako v hračkárstve, vyhnete sa tým traumám, sklamaniam aj každovečerným uslzeným telefonátom domov. „Základný výber by malo dieťa spraviť samo, aby sa do tábora tešilo a išlo do neho dobrovoľne. Zvyšné kritéria ako je cena, lokalita, deklarovaný program, ponúkané služby, kvalita organizátora však už musí posúdiť rodič,“ uzatvára Ľuboš Štekl riaditeľ a spolumajiteľ CK ÚSMEV. Nezabudnite si prečítať aj praktické rady, ako nájsť ten najlepší detský tábor. V nasledujúcom článku pre zmenu objasníme problematiku zdravotnej starostlivosti v tábore a spôsobilosti detí prežiť nádherné prázdniny v tábore.

27.05.20139271
4 piliere zdravia v detskom tábore

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

4 piliere zdravia v detskom tábore

Marek


Detský tábor je pre dieťa skúška charakteru aj zdravotnej odolnosti. Preto treba pri výbere detského tábora v prvom rade zohľadniť možnosti dieťaťa. Nepodceňovať, ale hlavne nepreceňovať fyzické schopnosti a možnosti. Platí zásada, že do tábora nepatrí choré dieťa. Ako ale postupovať v prípade alergií, či neliečiteľných diagnóz a čo nás čaká ak dieťa ochorie počas tábora? Zdravie je na prvom mieste Organizátorovi tábora zo zákona vyplýva povinnosť mať na tábore zdravotníka. Musí to byť zdravotná sestra, či lekár, v súčasnosti už nestačí mať len niekoho s absolvovanou prvou pomocou v Červenom kríži. Aj podľa toho spoznáte zodpovedného a spoľahlivého organizátora táborov. Treba si však uvedomiť, že tábor nie je doliečovacie zariadenie. Preto Lenka Banášová, z Občianskeho združenia Klub Happyland hovorí o štandardnom postupe pri prijímaní dieťaťa do tábora: „Zdravotník je prítomný pri nástupe na tábor, konzultuje s rodičmi zdravotný stav dieťaťa a užívanie liekov. Čo sa týka povinností rodičov, musia predložiť potvrdenia – o bezinfekčnosti a vyhlásenie o zdravotnom stave. Prvé potvrdené od lekára s údajmi o krvnej skupine, očkovaniach a podobne. To druhé pochádza od rodičov a je o bezinfekčnosti prostredia, z ktorého dieťa do tábora prichádza. Je veľmi dôležité, aby detský lekár dieťa aj naozaj prehliadol, inak podpisuje niečo, čo nie je pravda. Potvrdenia nesmú byť staršie ako tri dni.“ V prípade, že tento postup nie je dodržaný, je veľmi riskantné poslať dieťa do tábora. Môže sa tak z neho vrátiť nielen zo zážitkami, ale aj novými ochoreniami. A čo alergici? Alergia trápi každým rokom čoraz viac detí. Jej intenzita, prejavy aj stimulujúce faktory by mal rodič poznať a pred tým, ako pošle dieťa na tábor vybrať taký, kde je eliminované množstvo alergénov, prípadne na špecifické alergie upozorniť vedenie tábora. „Deti majú zabezpečenú celodennú stravu vo forme desiaty, obeda a olovrantu a taktiež celodenný pitný režim. V prípade potravinovej alergie stačí stravu odhlásiť a rodičia ju sami zabezpečia. Do tábora nie je vhodné umiestniť dieťa, ktoré nie je samostatné, ktoré je choré, prípadne zranené,“ hovorí Andrea Gašparíková, manažérka Tanečnej školy Elledanse. A ani v tom najlepšom tábore netreba zabudnúť na povinnosti rodičov. Ľuboš Štekl, riaditeľ a spolumajiteľ CK ÚSMEV upozorňuje, že organizátor nie je povinný zabezpečovať pravidelné podávanie liekov, prípadne preväzy a podobne. Rodič musí dieťa vybaviť potrebnými liekmi aj informácia o dávkovaní. Aj toto je však cesta k životnej samostatnosti. Preverené aktivity Najmä pri táboroch, ktoré nie sú organizované dostatočnými odborníkmi môže nastať situácia, že aktivity v tábore nemajú dostatočnú oporu v zdravotnej starostlivosti. Rodič by mal preto postupovať, ako radí Jakub Hlaváč z CK Wachumba: „Všetky aktivity v tábore by mali byť konzultované s odborným zdravotníkom, ktorý má ukončené vysokoškolské vzdelanie v zdravotníckom odbore. Zdravotník tiež zabezpečuje prvotnú pomoc pri prípadných zraneniach a ochoreniach počas tábora. V prípade vážnejších zdravotných ťažkostí je dieťaťu zabezpečená zdravotná starostlivosť v najbližšom zdravotnom zariadení.“ Dieťa totiž nie je len zmenšený dospelý, ale jeho hry, aktivity aj športové zaťaženie si vyžadujú špecifický prístup, ktorý vedia zabezpečiť len na slovo vzatí odborníci. Starostlivosť nie je bokovka Aj v tom najbezpečnejšom tábore sa môže prihodiť úraz, alebo ochorenie. Preto by si mal rodič dopredu ozrejmiť, aká starostlivosť je deťom podávaná, prípadne, či sa tábora zúčastňuje aj lekár. Nie každý tábor má rovnaký štandard. Napríklad Karin Urbanová z CK Detské kamarátske tábory hovorí: „V našom tábore si uvedomujeme dôležitosť zdravotnej starostlivosti a preto v našom tíme máme každoročne lekára, ktorý je v úzkom kontakte s detskou ambulanciou a nemocnicou v regióne, v ktorom tábor organizujeme. V tomto ohľade je zabezpečenie zdravotnej starostlivosti kľúčové.“ Prevencia je síce omnoho dôležitejšia liečba, ale keďže čert nikdy nespí, je dobré spávať s pocitom, že o vaše dieťa je postarané aj v prípade, že sa stane niečo nepredvídané. Prečítajte si aj predchádzajúce články o tom, ako prispôsobiť tábor potrebám dieťaťa a čo by mal dobrý tábor spĺňať. 

28.05.20138692
Pozitívne príklady starostlivosti o deti v predškolskom veku

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

Pozitívne príklady starostlivosti o deti v predškolskom veku

Marek


Škôlka, súkromná starostlivosť, zábava, vzdelávanie? To všetko riešia rodičia malých detí, pre ktoré ešte škola nie je povinnou. Preto sme dnes priniesli niekoľko možností, ako deti zabaviť, vzdelať a pripraviť na školský kolektív hravou formou. Príprava na kolektív je dôležitá Jednou z možností, ako pomaly deti „otužovať“ na kolektív je chodiť na začiatku do detského centra ako rodina. Pre tento účel vzniklo Detské centrum TIK – TAK. V článku TIK-TAK – miesto, odkiaľ deti nechcú odísť vysvetľuje  Jana Markotánová  ako sa im podarilo vybudovať priestor, z ktorého deti nechcú odísť. Hry, zábava, dokonca zlepšovanie sa v angličtine a malý kolektív dieťa rýchlo aklimatizujú.  Pri osamostatňovaní dieťaťa a jeho nástupe do škôlky je nesmierne dôležité, aby rodič pevne ustál svoje zásady a držal sa dohody s pedagógom o priebehu adaptačného procesu. Najkritickejšie bývajú ranné odovzdávania dieťaťa do škôlky. Ako postupovať citlivo, ale rázne hovorí práve niekoľko základných rád v článku Ako zvládnuť nástup dieťaťa do jaslí alebo škôlky. Pre deti škôlka nemá byť trest Príkladom pozitívnej škôlky je šARKan. Funguje niečo vyše roka a už za tú krátku dobu okolo seba v Bratislave vytvorila povesť zariadenia, kde deti skutočne vôbec nesmútia za rodičmi. „Cieľom bolo vytvoriť skvelé, radostné prostredie pre malú skupinku detí,“ hovorí Zuzana Ozábalová. Detí má dnes v škôlke päť a všetky do jedného sa ráno obúvajú s radosťou. Ako sa to podarilo a čo všetko ponúka pre deti a akú ústretovosť k rodičom sa dozviete v článku Prečo sa do škôlky šARKan deti tešia? Ďalším zaujímavým zariadením v Bratislave je Detské centrum DC MaxiMax, Poskytuje celoročnú a celodennú starostlivosť deťom vo veku od 2 do 6 rokov a deťom s odloženou školskou dochádzkou. Ich výsadou je množstvo aktivít, no základom je dôraz na tradičnú výchovu a formovanie detí. Formovanie detí je postavené na klasickom spôsobe o ktorom sa viac dozviete v článku Detské centrum s tradičným vzdelávaním „Súčasťou vzdelávacieho programu, ktorý je v súlade s Štátnym vzdelávacím programom, je aj veľa záujmových aktivít, z ktorých si každé dieťa vyberie tú, ktorá ho najviac baví,“ hovorí Miriam Cziborová, riaditeľka centra. Nájsť pre dieťa tú pravú starostlivosť nie je vždy jednoduché, ale vybrať kvalitnú škôlku, alebo detské centrum je ako investícia, ktorá sa vráti pri ich raste a dospievaní.  

30.09.20155591
TIK-TAK – miesto, odkiaľ deti nechcú odísť

Aktivity pre deti:Starostlivosť o najmenších

TIK-TAK – miesto, odkiaľ deti nechcú odísť

Marek


Deti sa u nich cítia príjemne a v každom veku si nájdu svoj kúsok zábavy. Jana Markotánová  zakladala detské centrum TIK – TAK ako miesto, kde môže tráviť spoločné chvíle celá rodina spolu. Nezabúdala však ani na komunitné činnosti a podporu obce pri rôznych akciách. Pomáhala pri oslavách MDD v júni v Hviezdoslavove a najbližšie na konci Septembra podporí Dni obce Hviezdoslavov . Záleží jej, aby ľudia, ktorí do centra TIK – TAK prídu, sa aj s deťmi zabavili a tešili sa na ďalšiu návštevu. „Už sme aj počuli, že deti od nás nechcú odísť,“ hovorí Jana Markotánová , ktorú sme v rozhovore poriadne vyspovedali Čo okrem detského kútika môžu deti u Vás robiť? Deti od 1-2 rokov určite v sprievode s rodičmi sa môžu hrať s autíčkami alebo bábikami, staršie pod dozorom rodičov alebo opatrovateľky môžu čítať, skákať do guľôčok, hrať spoločenské hry, ale aj pre tých čo nemajú doma PlayStation 3, je možné sa zahrať. Vieme zabezpečiť aj priestor na stolný tenis. Máme aj vonkajšie ihrisko s preliezkami a kolotočom.  Ako je u Vás o deti postarané? Vzhľadom ku komplikovanej administratíve za každé dieťa zodpovedá rodič. Vieme ale sprostredkovať opatrovateľku s pedagogickým vzdelaním, ktorá sa po dohode s rodičmi postará o dieťa alebo viac detí naraz. Okrem zábavy chcú rodičia pre svoje deti aj hravú formu vzdelávania. Poskytujete aj takúto možnosť? Od Septembra organizujeme v spolupráci s občianskym združením RASTIEME SPOLU kurz angličtiny pre deti od 2-7 rokov. Kurz je vedený skúsenou mamičkou Zuzanou, ktorá pracovala v súkromnej škôlke v Írsku a tu nazbierala svoje skúsenosti, pesničky a riekanky do svojho repertoáru. Mnohé z nich deti nepoznajú, čo je pre nich benefit, keďže na Slovensku sa s nimi bežne nestretnú. Zuzana na Slovensku pracovala v súkromnej anglickej škôlke a aj v štátnej škôlke. Má teda skúsenosti s menšími, ale i väčšími skupinami detí. Nehovoriac o rôzny vekových  skupinách. Krúžok trvá 30 minút. Za tento čas sú deti maximálne sústredené a vyťažené. Vďaka tomu, že deti sa tu učia formou hry dokážu sa mnoho naučiť. Zuzana sa metodicky pripravuje vďaka čomu hodiny majú svoj plynulý priebeh. Deti vo veku 2-7 rokov sú ako špongia a dokážu prijať nesmierne veľa informácií. Preto je výučba cudzieho jazyka veľkým prínosom pre ich budúcnosť. Zuzana plánuje aj doučovanie pre dospelých formou konverzácií.  Chceli by sme, ale asi až na budúci rok, organizovať aj rôzne krúžky, tvorivé dielne, ručné práce, na to ale potrebujeme niekoho, kto by to organizačne a obsahovo zabezpečil. Viete zabezpečiť aj oslavy narodenín, menín pre deti? Tento mesiac sme začali s organizáciou narodenín a hneď na prvé narodeniny bolo 10 detí a 15 dospelých. V októbri už máme objednávky na ďalšie dve oslavy. Nemáme veľmi veľkú kapacitu, ale ideálne pre 10-15 detí , ktoré sa v závislosti od veku a počasia sa u nás plnohodnotne zahrajú. Samozrejme v prípade väčšej skupiny uzavrieme priestory a zabezpečíme nerušené oslavy. Čo pre deti plánujete túto jeseň a zimu? Už sme začali pripravovať s okolitými škôlkami Helloween - Lampiónový sprievod na konci októbra a určite niečím prekvapíme našich hosti a detičky z okolia na Mikuláša a pred Vianocami. Nesmieme ale prezrádzať všetko...  

29.09.201510009

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Pri rozvoji dieťaťa nepodceňujte žiadnu stránku!

Aktivity pre deti:To najlepšie pre vaše dieťa

Pri rozvoji dieťaťa nepodceňujte žiadnu stránku!

Marek Aktivity pre deti


Každá významná zmena v živote dieťaťa je rovnako dôležitá aj pre jeho rodičov. Nástup do jaslí alebo škôlky patrí medzi takéto medzníky, keďže dieťa zostáva dlhší čas bez rodičov, v starostlivosti zatiaľ cudzích ľudí. Ešte náročnejšie to mávajú deti, ktoré nemali možnosť napr. formou krúžkov s rodičmi tráviť čas v kolektíve detí ešte pred nástupom do pred-školského zariadenia. Mnohé deti  sú na rodičov, predovšetkým matky dosť pripútané a vstupom do predškolského zariadenia dochádza v živote detí v tejto oblasti ku veľkej zmene. Niektoré detí to zvládajú hravo, bez sĺz a prejavov úzkosti, niektoré sú citlivejšie a prvé dni v škôlke si aj poplačú. Je na rodičovi, aby to pevne ustál a držal sa dohody s pedagógom o priebehu adaptačného procesu. Najkritickejšie bývajú ranné odovzdávania dieťaťa. Zo skúsenosti je pre dieťa najžiaducejšie rýchle odovzdanie a rozlúčenie sa bez zbytočného predlžovania. Väčšina detí sa krátko po odchode rodiča upokojí, niektoré okamžite ako sa stratí rodič z dohľadu .  Ak je dieťa príliš naviazané na matku a tá ranné odlúčenia v škôlke prežíva rovnako emotívne ako jej dieťa, je možné zvážiť, či nezapojiť do procesu radšej otca. Otcovia aj ranný plač dieťaťa zvládajú lepšie a dieťa sa vie rýchlejšie odpútať a začať sa hrať s ostatnými. Podľa psychiatra Rufa odlúčenie je potrebné aj preto, aby sme vlastnili svoje JA. To nám umožňuje vytvárať nové väzby, nové vzťahy a žiť svoj život. Čím viac rodičia spolupracujú na adaptačnom režime  s predškolským zariadením, tým menej je nástup do škôlky pre dieťa stresujúcim. Je žiaduce, aby v rámci adaptačného procesu dokázalo predškolské zariadenie vymedziť skúseného pedagóga, ktorý bude dieťaťu v prvých dňoch nápomocný, zoznámi ho s deťmi, prostredím, pravidlami. V dobrých súkromných škôlkach s malým počtom detí na jedného pedagóga to nie je spravidla problém. Na začiatok je dôležité, aby s nástupom do škôlky boli rodičia bez ohľadu na vek svojho dieťaťa pozitívne naladení a dostatočne pripravení. Čím lepšie je rodič stotožnený s nástupom do škôlky, tým lepšie sa mu podarí pripraviť aj svoje dieťa. Treba brať na zreteľ, že dieťa cíti akúkoľvek neistotu svojich rodičov a to výrazne sťaží prechod do škôlky. Overený postup na efektívnu adaptáciu 1.       Zvoliť si dostatočný čas na adaptačný proces. Každý vnímavý rodič najlepšie pozná svoje dieťa a podľa toho závisí aj zvolený čas na adaptačný proces. 2.       Dohodnúť priebeh adaptačného procesu priamo so zodpovedným pedagógom vo vybranom predškolskom zariadení. 3.       Už doma 2-4 týždne vopred komunikovať s dieťaťom o nástupe do škôlky. Namiesto „neboj sa, v škôlke ti bude dobre“, „nemusíš sa báť, tam sa budeš hrať“ a pod. použiť vždy pozitívne vety bez náznaku pochybností. Napr. „Sme na teba pyšní, že už bude z teba škôlkar.“ „Sme radi, že spoznáš nových kamarátov a veľa nových zaujímavých vecí.“ Treba si odpustiť aj silnejšie perly, ktorými neraz rodičia komunikujú so svojimi deťmi „v škôlke sa s tebou nikto maznať nebude a budeš musieť jesť, čo ti dajú“ alebo „prestaň ma už jedovať, lebo v škôlke ťa naučia poriadku“. Dieťa si dokáže takéto perly zapamätať veľmi dlho a neskôr si to spojí so vstupom do škôlky veľmi negatívne. Akákoľvek komunikácia, ktorá dieťa motivuje a vzbudzuje jeho zvedavosť, čo všetko ho v škôlke čaká je žiaduca. Tiež pomáha, keď aspoň pár mesiacov pred nástupom do škôlky skúsite nechať dieťa v starostlivosti inej osoby (napr. starý rodič, krstní rodičia a pod.) bez prítomnosti rodičov. 4.       Navštíviť predškolské zariadenie spoločne s dieťaťom, spoznať prostredie, spýtať sa na všetky, pre rodiča dôležité otázky. 5.       Oboznámiť predškolské zariadenie  s potrebami dieťaťa, upozorniť na všetky intolerancie na jedlo, veci a pod. Čím mladšie dieťa, tým podrobnejšie treba komunikovať o zaužívaných rituáloch a individuálnych potrebách. 6.       Odo dňa „D“ si doma nadstaviť príjemný ranný rituál. Od vstávania, cez spoločné raňajky, príp. malú spoločnú hru a potom už len veselo vykročiť do škôlky. 7.       Ak má dieťa väzbu na obľúbenú hračku, príp. nejakú inú pomôcku (fľašku, pohárik a pod.) neváhajte ju vziať so sebou. 8.       Je dôležité dieťa uistiť, kedy prídete, že ho ľúbite a vždy dodržať dohodu (dohodnutý čas prevzatia, dieťa síce nepozná hodiny, ale vie, čo je pred obedom, poobede a pod.) 9.       Po príchode po dieťa majte pripravený malý snack (ovocie, tyčinku a pod.), zvítajte sa milo s dieťaťom. Opýtajte sa čo robilo, čo sa mu najviac páčilo a pod. Otázky typu „bolo ti tu dobre“ sú pre dieťa opäť mätúce. Nezabúdajme kam upriamujete svoju pozornosť, tam to rastie ;)  

24.08.20165108

Šport ako cesta k plnohodnotnému životu

Aktivity pre deti:Športová výchova detí

Šport ako cesta k plnohodnotnému životu

Marek Aktivity pre deti


Každá významná zmena v živote dieťaťa je rovnako dôležitá aj pre jeho rodičov. Nástup do jaslí alebo škôlky patrí medzi takéto medzníky, keďže dieťa zostáva dlhší čas bez rodičov, v starostlivosti zatiaľ cudzích ľudí. Ešte náročnejšie to mávajú deti, ktoré nemali možnosť napr. formou krúžkov s rodičmi tráviť čas v kolektíve detí ešte pred nástupom do pred-školského zariadenia. Mnohé deti  sú na rodičov, predovšetkým matky dosť pripútané a vstupom do predškolského zariadenia dochádza v živote detí v tejto oblasti ku veľkej zmene. Niektoré detí to zvládajú hravo, bez sĺz a prejavov úzkosti, niektoré sú citlivejšie a prvé dni v škôlke si aj poplačú. Je na rodičovi, aby to pevne ustál a držal sa dohody s pedagógom o priebehu adaptačného procesu. Najkritickejšie bývajú ranné odovzdávania dieťaťa. Zo skúsenosti je pre dieťa najžiaducejšie rýchle odovzdanie a rozlúčenie sa bez zbytočného predlžovania. Väčšina detí sa krátko po odchode rodiča upokojí, niektoré okamžite ako sa stratí rodič z dohľadu .  Ak je dieťa príliš naviazané na matku a tá ranné odlúčenia v škôlke prežíva rovnako emotívne ako jej dieťa, je možné zvážiť, či nezapojiť do procesu radšej otca. Otcovia aj ranný plač dieťaťa zvládajú lepšie a dieťa sa vie rýchlejšie odpútať a začať sa hrať s ostatnými. Podľa psychiatra Rufa odlúčenie je potrebné aj preto, aby sme vlastnili svoje JA. To nám umožňuje vytvárať nové väzby, nové vzťahy a žiť svoj život. Čím viac rodičia spolupracujú na adaptačnom režime  s predškolským zariadením, tým menej je nástup do škôlky pre dieťa stresujúcim. Je žiaduce, aby v rámci adaptačného procesu dokázalo predškolské zariadenie vymedziť skúseného pedagóga, ktorý bude dieťaťu v prvých dňoch nápomocný, zoznámi ho s deťmi, prostredím, pravidlami. V dobrých súkromných škôlkach s malým počtom detí na jedného pedagóga to nie je spravidla problém. Na začiatok je dôležité, aby s nástupom do škôlky boli rodičia bez ohľadu na vek svojho dieťaťa pozitívne naladení a dostatočne pripravení. Čím lepšie je rodič stotožnený s nástupom do škôlky, tým lepšie sa mu podarí pripraviť aj svoje dieťa. Treba brať na zreteľ, že dieťa cíti akúkoľvek neistotu svojich rodičov a to výrazne sťaží prechod do škôlky. Overený postup na efektívnu adaptáciu 1.       Zvoliť si dostatočný čas na adaptačný proces. Každý vnímavý rodič najlepšie pozná svoje dieťa a podľa toho závisí aj zvolený čas na adaptačný proces. 2.       Dohodnúť priebeh adaptačného procesu priamo so zodpovedným pedagógom vo vybranom predškolskom zariadení. 3.       Už doma 2-4 týždne vopred komunikovať s dieťaťom o nástupe do škôlky. Namiesto „neboj sa, v škôlke ti bude dobre“, „nemusíš sa báť, tam sa budeš hrať“ a pod. použiť vždy pozitívne vety bez náznaku pochybností. Napr. „Sme na teba pyšní, že už bude z teba škôlkar.“ „Sme radi, že spoznáš nových kamarátov a veľa nových zaujímavých vecí.“ Treba si odpustiť aj silnejšie perly, ktorými neraz rodičia komunikujú so svojimi deťmi „v škôlke sa s tebou nikto maznať nebude a budeš musieť jesť, čo ti dajú“ alebo „prestaň ma už jedovať, lebo v škôlke ťa naučia poriadku“. Dieťa si dokáže takéto perly zapamätať veľmi dlho a neskôr si to spojí so vstupom do škôlky veľmi negatívne. Akákoľvek komunikácia, ktorá dieťa motivuje a vzbudzuje jeho zvedavosť, čo všetko ho v škôlke čaká je žiaduca. Tiež pomáha, keď aspoň pár mesiacov pred nástupom do škôlky skúsite nechať dieťa v starostlivosti inej osoby (napr. starý rodič, krstní rodičia a pod.) bez prítomnosti rodičov. 4.       Navštíviť predškolské zariadenie spoločne s dieťaťom, spoznať prostredie, spýtať sa na všetky, pre rodiča dôležité otázky. 5.       Oboznámiť predškolské zariadenie  s potrebami dieťaťa, upozorniť na všetky intolerancie na jedlo, veci a pod. Čím mladšie dieťa, tým podrobnejšie treba komunikovať o zaužívaných rituáloch a individuálnych potrebách. 6.       Odo dňa „D“ si doma nadstaviť príjemný ranný rituál. Od vstávania, cez spoločné raňajky, príp. malú spoločnú hru a potom už len veselo vykročiť do škôlky. 7.       Ak má dieťa väzbu na obľúbenú hračku, príp. nejakú inú pomôcku (fľašku, pohárik a pod.) neváhajte ju vziať so sebou. 8.       Je dôležité dieťa uistiť, kedy prídete, že ho ľúbite a vždy dodržať dohodu (dohodnutý čas prevzatia, dieťa síce nepozná hodiny, ale vie, čo je pred obedom, poobede a pod.) 9.       Po príchode po dieťa majte pripravený malý snack (ovocie, tyčinku a pod.), zvítajte sa milo s dieťaťom. Opýtajte sa čo robilo, čo sa mu najviac páčilo a pod. Otázky typu „bolo ti tu dobre“ sú pre dieťa opäť mätúce. Nezabúdajme kam upriamujete svoju pozornosť, tam to rastie ;)  

21.08.20155678

Locziova

1 1093

Baby signs I.

Baby sigs I.bol kurz, ktory nam pomohol v komunikacii s dcerou. Uz po 3…

UniCare
4.8/5 10 hodnotení

Celodenná starostlivosť o deti

So sluzbami skolky Sarkan sme boli velmi spokojni. Nas syn tam chodil velmi rad…

DC Šarkan
DC Šarkan
4.4/5 11 hodnotení

femasro

1 187

Jazykový kurz v jazykovej škole…

Veľmi odporúčam. Kto chce prelomiť jazykovú bariéru pri komunikácii v…

SARJA - jazyková…
4.8/5 14 hodnotení

Novinky zariaďovania



Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím